Schieten, Zion NP en Bryce NP (24 tm 27 juli) - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van Marjolein Elst - WaarBenJij.nu Schieten, Zion NP en Bryce NP (24 tm 27 juli) - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van Marjolein Elst - WaarBenJij.nu

Schieten, Zion NP en Bryce NP (24 tm 27 juli)

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

25 Juli 2019 | Verenigde Staten, Cedar City

Sorry, tis een lange blog geworden, maar we hebben dan ook veel gedaan in 3 dagen ;-).

De komende dagen hebben we als uitvalsbasis wederom een La Quinta hotel. Deze keten bevalt erg goed en de overnachtingen zijn incl. ontbijt en da's wel zo handig. Dit keer staat ie in Cedar City.

We komen in de avond aan en na het inchecken gaan we eten aan de overkant bij de Golden Corall. Dit blijkt een al-you-can-eat restaurant te zijn. KWW, want daar hou ik niet zo van.
Maar eerlijk is eerlijk, we hebben echt lekker gegeten en ze hebben er de perfecte steak. Hmmm.

Donderdag blijkt het de hele dag te gaan onweren in Bryce, dus gooien we onze planning om.

Steef en Bram gaan donderdagmorgen in Orderville schieten en 's middags gaan we zwemmen/relaxen.
Isa en ik blijven de hele dag dus 'thuis' om te lezen en te zwemmen.
De heren komen super enthousiast terug en met een big smile. Het was dus gaaf!
Als lunch gaan we naar Denny' Diner. Yesss da's zo leuk en lekker en typisch Amerikaans. Oh ja en heul veul!

Vrijdag hebben Isa en ik in Zion NP een paardrijtrip geboekt van 9.00 u tm 12.00 u. Aangezien het best een eind rijden is vanaf het hotel besluiten we er met z'n allen gelijk heen te gaan 's morgens. Ai, we moeten dan allemaal om half 7 al uit bed, want anders redden we het niet.

Het paardrijden is GEWELDIG!
De vergezichten adembenemend en de paarden erg pienter en goed verzorgd.
Isa rijdt op Chester en ik op Cooper en we mogen na 'Cowboy' Jim gelijk vooraan in de rij aansluiten. Tof!

De heren vermaken zich in die tijd met koffiedrinken, wandelstokken huren en wandelen.

's Middags lopen we in Zion NP een stuk The Narrows in. Mooi hoor door het water en zo steeds verder de kloof in.
Op een gegeven moment zijn Isa en ik er klaar mee, doordat we toch wel flink moe zijn na het rijden en mijn knie het nu welletjes vindt (vergeten in te tapen. SJa, ik weet het. Is dom!)
Wij besluiten op Steef en Bram te wachten, want zij lopen nog een stuk verder. Prima.
Als het op een gegeven moment ineens begint te onweren en te regenen, vind ik de kloof niet meer zo grappig. Steef en Bram hebben dat ook bedacht en komen gelukkig eerder terug.

Als we de kloof uit zijn, schijnt de zon weer. Grrrrr.

Nou ja, de ervaring was in ieder geval erg leuk.

Op de terugweg naar het hotel is iedereen moe. We halen 'ping' maaltijden en gaan bij thuiskomst lekker zwemmen, de was doen en verder bedhangen en filmkijken.

Zaterdag staat alsnog Bryce op de agenda en we rijden door naar de Big Spur Inn in Torrey.
Dus weer behoorlijk op tijd eruit.
Sorry, Bram!

De weg naar Bryce NP is weer heel anders dan de andere dagen. Dat vinden we wel erg bijzonder hoor al die wisselende natuur.

(O)pa Ben vond Bryce NP het mooiste park toen hij er samen met ma was.
We zijn dus heel benieuwd.

We zijn om 10 uur in Bryce City, waar een grote General Store staat. We kijken hier op ons gemak rond en halen wat te drinken en wat voor de lunch.

Mooi op tijd rijden we het park in (10.45u) en rijden we eerst naar het einde van het park, zodat dan op de terugweg alle lookouts aan de rechte kant van de weg zitten en dat rijdt handiger.
De eerste 4 lookouts kunnen we droog bezichtigen, daarna komt er toch weer een onweersbui aan. We rijden naar de Lodge van het park en bekijken de shop en halen wat te drinken.

De afgelopen dagen in Cedar City hebben we met regelmaat mormonen zien lopen. Met name dames en kinderen in volle kleder- en haardracht. Echt begin jaren 1900 of zo.

Vandaag zien we in de Genral Store en in de winkel van de lodge ineens regelmatig Amish lopen. Ook deze zijn volledig traditioneel gekleed met hoofdkapje voor de dames.
Deze mensen komen wel wat moderner over dan de mormonen al zien de jurken er ook wel ouderwets uit. Ze maken zelfs bij de kassa een praatje met me en dat deden de mormoonse dames van de week absoluut niet. Zij meden met bijna iedereen contact.

Afin terug naar Bryce NP.
Ala het weer droog is, gaan we verder met bezichtigen en dalen we te voet een stukje het dal in. Wat een indrukwekkende zuilen! Wij snappen (o)pa Ben dus helemaal!

Laat in de middag rijden we richting Torrey. Vanavond slapen we daar in een huifkar. Lijkt me zo leuk!

Toedels lieve allemaal!

• 29 Juli 2019 - 09:36

Itty:

Lieve terelstjes,

Wat hebben jullie weer veel gedaan! Mooie foto’s van de kloof maar de foto van Marjolein en Isa te paard door het water is zo uit een film. Stoer hoor.
    Heel veel plezier verder.

Groetjes,
    Itty

• 30 Juli 2019 - 04:21

Sonja:

Super avonturen weer in de USA.
    Wat leuk om al die belevenissen te volgen.
    En paard rijden zonder helm?
    Ziet Er allemaal prachtig uit.
    Safe travels en heel veel plezier.

• 02 Augustus 2019 - 09:42

Miriam:

Hoi,
    Ik sluit me aan bij Itty en Sonja. Wat een belevenissen!
    De foto’s zijn geweldig. Zelf vond ik antilope canyon het mooist. Vooral door de kleuren ( wisselingen) en de mooie vormen en dat het niet heeeel groot was.
    Mooi dat het schieten en paardrijden was zoals jullie hoopten.
    Gisteren deed waar ben jij..... het niet. Mijn reactie was toen hij het wel deed foetsie. Hopen dat het nu goed gaat.
    In elke geval, geniet van de komende dagen! Liefs aan allemaal.