Grand Canyon en Flagstaff (01 - 02 aug) - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Marjolein Elst - WaarBenJij.nu Grand Canyon en Flagstaff (01 - 02 aug) - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Marjolein Elst - WaarBenJij.nu

Grand Canyon en Flagstaff (01 - 02 aug)

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

01 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Flagstaff

Heya folks,

Zoals gezegd gaan we vroeg op pad. Om 07.00u bellen we nog ff naar de jarige jet Anouk en daarna proberen we of het ontbijt dit keer wel een optie is bij het hotel.
Antwoord: nope, dus wederom richting Denny's. Lol.

Na ons ontbijt rijden we eerst naar de Grand Canyon. Om half 11 rijden we het park al in via de east entrance. Mooi op tijd. De omgeving hier is weer anders: het bos waar we in rijden doet wat zuid-duits/ oostenrijks aan. Ook zien we al vrij snel herten lopen. Later besef ik me dat ik onderweg (toen de rest sliep) ook een coyote heb zien lopen langs de weg. Nice.

Op naar de eerste lookout. Vol verwachting stappen we uit en wat er dan gebeurt....het uitzicht valt ons tegen!
We hebben allemaal zoiets van: mooi, groot, maar we hebben al mooiere uitzichten gezien. Hahaha.
En dan is Bryce NP wel onze favoriet!

Bij het visitors center parkeer ik de auto en bekijken we nog een lookout. Het uitzicht is niet veel anders dan hey eerste en dus nemen we niet de moeite om met een shuttle nog 40 min verder te rijden naar een andere lookout.

Best een grappige gewaarwording dit: ik denk dat we gewoon verwend zijn door al het natuurschoon dat we al gezien hebben.

Na de lunch rijden we door naar Flagstaff. De route loopt door een groot bos met espen en Ponderosa Pines. Gaaf, want zo hebben we een bos nog niet eerder gezien. Het blijkt dat we door Humphrey's Peak (bos en berg) rijden. Een bos dat op 8000ft (2400m) ligt en naast bos ook veel 'alpen' weiden kent. Later lees ik dat we door het grootse Ponderosa Pine forest ter wereld zijn gereden. Echt prachtig! Helaas rij ik en slaapt Steef, dus zijn er geen foto's. ;-(

Rond 16u zijn we in Flagstaff bij het hotel. Na het inchecken, ga ik maar gelijk wassen. Scheelt thuis weer, want er is genoeg. Lol.
We wilden gaan zwemmen, maar de lucht is behoorlijk donker en in de verte horen we al het onweer, dus doen we dit maar niet.

Flagstaff zelf ligt op 7000ft (2100m) en hierdoor is de temperatuur gelijk een stuk aangenamer. Het is er om 16u nog 27 graden en vannacht koelt het af naar 16. Een welkome afwisseling na al die warmte de afgelopen weken!

De stad schijnt een leuk en historich oud centrum te hebben en ligt aan de route 66.
In plaats van zwemmen, rijden we naar the Oldtown en inderdaad het is echt de moeite waard. Overal zie je rode bakstenen gebouwen en veel in de oude stijl van rond 1900. Heel fraai.
Er zijn veel authentieke winkeltjes te vinden met grappige hebbedingetjes. Helaas passen de meesten niet in de koffer. Hahaha
We eten sushi bij Karma. Zooo lekker!

Ook vanavond duiken we vroeg ons bed in, want morgen hebben we nog 1 laatste, lange reisdag voor de boeg naar Palm Springs.

Tot morgen!

• 05 Augustus 2019 - 16:01

Itty:

Hallo terelstjes,

Wat ontzettend grappig dat jullie de Grand Canyon maar gewoontjes vonden. Jullie zijn inderdaad verwend. Je bent er in ieder geval geweest. Leuke foto’s van het oude stadjes!
    Succes met de laatste reisdag(heb ik inmiddels al gelezen haha)