Bluff - Monument Valley - Page (30 juli) - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Marjolein Elst - WaarBenJij.nu Bluff - Monument Valley - Page (30 juli) - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Marjolein Elst - WaarBenJij.nu

Bluff - Monument Valley - Page (30 juli)

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

30 Juli 2019 | Verenigde Staten, Page

Lieve allemaal,

De nacht in Bluff slaap ik nog slechter dan de nacht ervoor. Ik hoest m'n longen uit mijn lijf en maak zo iedereen wakker. Ik voel me ook echt ziek en heb het bloedheet. Dan er maar uit. En zo zit ik om 02.00 uur aan de picknicktafel buiten. Gisteren ben ik met medicatie begonnen tegen verkoudheid, vastzittend slijm, bronchitus, etc. maar het helpt nog niet veel helaas. De apotheker zei dat het echt binnen 2 dagen verlichting moet gaan geven. Hopelijk is het morgen beter. Steef komt nog ff kijken of ik nog leef en niet, zoals Isa dacht, al gekidnapt ben. Lief!
Tegen 03.00 uur kruip ik maar weer in bed met 2 para en een zuigsnoepje.
Ik dommel wat tot om 06.30 u de wekker gaat.

Na het ontbijt rijden we vanuit Bluff via Monument Valley naar Page.
Gelukkig heeft Steef wel redelijk geslapen en kan hij rijden, want ik kan m'n ogen nauwelijks open houden.
Stom gedoe!

Monument Valley stelt eigenlijk niet veel voor. De bekende, grote rotsformaties staan vooral bij binnenkomst van de Valley en verder is het gewoon een vallei waar je doorheen rijdt. Wat wel leuk is, is dat we op een gegeven moment de 4e staat inrijden van deze vakantie. Na Californië, Nervada en Utah rijden we nu in Arizona.
Het valt ook op dat we in het gebied van de Navajo zijn, want overal zie je die invloeden terug.

Ik slaap veel onderweg en als we rond het middaguur in Page zijn, voel ik me een stukje beter. Gelukkig maar, want vanmiddag staat de tour door de Lower Antelope Canyon op de planning.
Bij het inchecken blijkt dat we een uur te vroeg zijn als gevolg van de nieuwe tijdzone. Dit dachten we al wel, maar bij gebrek aan gps en een netwerk hadden de telefoons zich nog niet bijgesteld.

We slijten de tijd door ff een broodje in de stad te gaan halen. Subway it is...

Zonder een Navajo-gids mag je de Antelope Canyon niet in, omdat het gebied van hen is. Onze gids heet Wila. Hij vertelt veel over het ontstaan van de kloof en de betekenis van de kloof voor zijn volk en hij helpt met het maken van foto's door de belichting, hoek, e.d. goed in te stellen. Top!

We vinden de canyon adembenemend mooi! Wat een prachtige vormen en de zon komt precies op het goede moment door het wolkendek heen. Yes!

Na de tour rijden we naar de Glen Canyon Dam om een bezichtiging te bespreken. Morgen om half 11 krijgen we een rondleiding. Top!

De rest van de middag lummelen we wat in onze hotelkamer en 's avonds eten we heel lekker bij de Mexicaan aan de overkant van de straat.

Ik ga niet te laat slapen, want ik ben moe van alle indrukken en ben natuurlijk nog niet fit.

We slapen 2 nachten in Page, want er is hier veel te zien, want naast de Lower Antilope Canyon willen we nog de Horse shoe bend, Glen Canyon Dam en Lake Powell bekijken. Ik maak er daarom ook 2 blogs over.

Toedels!

  • 02 Augustus 2019 - 09:53

    Miriam:

    Hallo reizigers,
    Ik had al geschreven wat ik van antilopecanyon vind, inderdaad adembenemend. Wat komen jullie op veel dezelfde plekken als waar wij geweest zijn. Echt leuk om te lezen. Ik hoop dat het wat beter met je gaat en dat Isa’s migraine weg is! Maar goed dat de heren gezond zijn, dan kom je nog ergens. Veel plezier maar weer en liefs uit ahengelo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 10 Juli 2019
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 2002

Voorgaande reizen:

15 Juli 2019 - 06 Augustus 2019

Roundtrip USA

Landen bezocht: