LA! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marjolein Elst - WaarBenJij.nu LA! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marjolein Elst - WaarBenJij.nu

LA!

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

16 Juli 2019 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vannacht hebben Stefan en Bram goed geslapen. Isa en ik waren beiden om 02.00 wakker. Ik was echt klaarwakker, dus viel ik rond 3 uur pas weer in slaap. Helaas voor mij was ik om 06.00 alweer wakker. Lang leve de jetlag. Ik kan me dat van Australië ook nog herinneren. Die kant op ging prima, maar terug en dus terug in de tijd was een drama. Nu dus hetzelfde verhaal. Tis hier immers 9 uur vroeger. Een uurtje later worden de anderen ook wakker en besluiten we maar om eruit te gaan.

Om 8u vertrekken we, met verse koffie in de hand, richting het centrum van Los Angeles. De highway is druk en een wirwar van rijbanen boven en onder elkaar. Meestal is ie 6 banen breed. Zodra we de skyline van de stad zien, valt de smog op; er hangt een grijze sluier over de stad. Ben benieuwd wat we daar straks van gaan merken.Op de radio horen we The Eagles met Hotel California. Gaaf!

Ontbijten doen we bij de Starbucks in Down Town LA. Daarna lopen we via City Hall naar Union Station: een oud station met prachtig houten plafonds en een mozaïeke vloer. Deze gebouwen liggen in de wijk: El pueblo de los Angeles. Dit is een spaanstalige wijk met veel kleurrijke mensen. Deze wijk is het oudste deel van LA en bestaat sinds 1781. Het is al warm en een beetje benauwd vanmorgen, maar de luchtkwaliteit valt ons best mee.
Het contrast tussen arm en rijk zie je eel overal; daklozen slapen waar ze maar kunnen met eigengemaakte tentjes.

Na ca 3 uurtjes rondlopen, rijden we richting Hollywood Boulevard. We bekijken daar de Walk of Fame en moeten natuurlijk de Hollywood letters op de kiek zetten. Op de Walk of Fame lopen verschillende 'filmfiguren' rond, die geld proberen te verdienen door met ons op de foto te gaan. Dat doen we dus niet. Tussen de Hollywood sterren "vinden" we ook nog de ster van een vriend van ons, Yannick. Hoe heet precies zit, hou ik voor me, maar de pret was er niet minder om. Hihi.

Het is ongeveer 16u als we bij ons volgende ding op onze to-do lijst aankomen: The Grove. Dit is een onwijs groot winkelcentrum en men zegt dat dit de mooiste is van heel Californië. Nou niets is minder waar. Het is ruim opgezet met een fontein, parkje en zelfs een trammetje à la Disneyland. Zie foto's.

De hele dag vecht ik al tegen de jetlag/ vermoeidheid en tegen 5 uur komt echt de man met de moker voorbij. Ik moet ff slapen, want ik voel gewoon niet meer dat ik loop. In het parkje ga ik 20 min slapen op het gras en Steef doet gezellig met me mee. :sunglasses: Isa en Bram houden de wacht. Na onze powernap voel ik me een stuk beter.

We besluiten om via Beverly Hills en de Rodro Drive (met alle peperdure winkels) naar de Santa Monica pier te rijden. Deze valt ons wat tegen al is de kustlijn wel mooi. We sluiten de dag af met een etentje bij de Cheesecake Factory. De hamburgers zijn heel erg lekker een vullen flink. Helaas past er echt geen stuk cheesecake meer bij.

Om 21.30 zijn we terug bij het hotel. Iedereen is moe maar voldaan en Isa slaapt al voordat ik m'n blog klaar heb. Morgen staan we vroeg op en hebben we een reisdag voor de boeg van LAX naar SFO langs de kustlijn. Kunnen we mooi de vermoeide benen rust geven, want vandaag hebben we al met al 20.400 stappen gezet.

Maar nu eerst zzzzz.
X Marjolein

  • 18 Juli 2019 - 02:50

    Itty:

    Hallo terelstjes,
    Wauw wat een belevenissen op 1 dag. En wat leuk dat jullie hele andere dingen zien dan de doorsnee Amerika-reizigers. Mooie foto’s. Hopelijk wordt de jetlag snel beter. Ben benieuwd naar het volgende verslag(oh is er al

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 10 Juli 2019
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 2008

Voorgaande reizen:

15 Juli 2019 - 06 Augustus 2019

Roundtrip USA

Landen bezocht: