We're on the road to nowhere... - Reisverslag uit Big Sur, Verenigde Staten van Marjolein Elst - WaarBenJij.nu We're on the road to nowhere... - Reisverslag uit Big Sur, Verenigde Staten van Marjolein Elst - WaarBenJij.nu

We're on the road to nowhere...

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

17 Juli 2019 | Verenigde Staten, Big Sur

Vandaag staat de route van Los Angeles naar San Francisco op de planning.
In totaal is dit ca. 450 miles of te wel ruim 700 km.
We rijden een groot dwwl van de route langs de kust over de Californian Highway 1. Dit schijne een prachtig bochtige route te zijn met onwijs veel vergezichten, baaien, diepe dalen en uitgestrekte valley's.

Om 09.30 uur rijden we weg bij de Wal-Mart. We moesten namelijk eerst nog ff ontbijt en lunch regelen.

De planning is dat we vandaag ca. 10 uur onder weg zullen zijn. Technisch gezien mogen we 55 mph rijden, maar door alle bochten straks zullen we dat bij lange na niet halen.

De dag begint bewolkt en daardoor lijkt het landschap weinig kleur te hebben.
We lunchen ergens langs de route op het strand waar we gelijk begroet worden door eekhoorntjes. Ze leven hier tussen de rotsblokken aan het strand. Wat een grappige en slimme beestjes zijn het toch.

Als later op de dag de zon erdoor komt, komt de natuur ook tot leven en zie je de vele kleuren groen.
We zijn schijnbaar op het juiste moment hier, want veel planten en bomen bloeien. Wat een kleurenpracht zeg!

Het landschap is inderdaad erg afwisselend: het ene moment lijken we in de Franse Alpen te rijden met stijle wanden en rotsen. Het andere moment lijkt het wel Australië met grote, wijdse velden, enorme wijnvlakten en een hele uitbundige vegetatie. Prachtig!

We stoppen bij verschillende Vista Points (lookouts) en kijken onze ogen uit.
Het uitzicht langs de kust gaat van ruige kliffen tot zacht glooiende strandjes. Adembenemend!

Eerlijk gezegd is de weg wel het mooiste vanaf Santa Barbara. De weg kronkelt hier heel veel en Steef trotseert menig haarspeldbocht. Steef rijdt vandaag alles. Zijn slappe excuus is dat hij anders foto's moet maken en het eten onderweg moet regelen en dat vindt ie maar lastig. Ja, ja, hahahaha. Mijn tijd om te rijden komt nog wel.

De stemming vandaag is super goed in de auto en we lachen heel wat af. Die kids van ons zijn echt prettig gestoord. Dit geldt trouwens ook voor onze thuisblijver. ;-)

In het San Simeon State Park zien we op het strand een enorme groep zee -olifanten. Wat een grote beesten zeg!

In het stadje Big Sur tanken we bij een heel pittoresk tankstationnetje. Zie foto!

Vanaf Big Sur wordt het landschap weer vlakker en komen we met elk gereden mile meer terug in de bewoonde wereld.
Na een tijdje hebben we ook ineens weer navi. Toch prettig al konden we niet echt verdwalen, want er waren geen grote afritten aan de Highway 1.

Rond kwart voor 9 komen we aan bij ons hotel in San Francisco. Bijna volgens de planning dus. Goed gedaan Isa!
We blijven 3 nachten hier. Heerlijk!

Na het uitpakken van de auto is het tijd voor een biertje. Proost op weer een mooie dag!

X Lein

• 18 Juli 2019 - 15:07

Miriam:

Wat hebben jullie al veel gezien! Ik heb iets gemist geloof ik; degrote auto waar Itty het over heeft. Zal nog eens beter kijken!
    Veel plezier! Ben benieuwd naar de volgende foto’s.